عزیزی با بیان اینکه یکی از موضوعات جدی در امر نظارت شفافیت است، عنوان کرد: اگر قوانین شفاف و قابل احصا باشند به نظارت بیشتر کمک می‌کند و بهترین ابزار نظارتی مجلس یازدهم خود مردم هستند که می‌توانند نمایندگان خود را از آنچه رخ می‌دهد باخبر کنند.
کد خبر: ۸۲۷۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 02 March 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:ابراهیم عزیزی با بیان اینکه آنچه که باید به طور کامل و جامع به دنبالش باشیم این است که مجلس آینده یک مجلس عملگرا و کارآمد باشد، اظهار داشت: برداشت از منتخبین مجلس یازدهم این است که اکثر قریب به اتفاق منتخبین مردم این نگاه را دارند که به سمت مسائل اصلی بروند و از مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم حتما باید از دو ویژگی انقلابی بودن و کارآمد بودن بهره‌مند باشد، گفت: این 2 ویژگی در اکثر افرادی که انتخاب شدند، با وجود اینکه مجلس هنوز شروع به کار نکرده وجود دارد.

منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم با بیان اینکه قطعا تفاوت جدی بین مجلس دهم و یازدهم خواهد بود، افزود: همین که منتخبان مردم دارای یک گفتمان واحد عمل‌گرایی در عین حال توجه ویژه به حل مشکلات اولویت‌دار مردم هستند، نشان‌دهنده تمایز مجلس یازدهم با سایر دوره‌های مجلس است.

عزیزی با بیان اینکه بدون تردید یکی از نیازهای اصلی جامعه ما امر نظارت است؛ بیان کرد: اگر در قوانین مصوب ما نحوه نظارت بر اجرای قانون خوب دیده شود، خود به خود این امکان فراهم است که نسبت به نظارت شرایط بهتری داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه شاید یکی از اشکالات قوانین نظارتی ما این است که در خود قانون نحوه نظارت و پیگیری و اجرای قانون درست دیده نشده است، تصریح کرد: در آینده مصوبات مجلس باید از این امکان بهره‌مند باشد که چنانچه قانون درست اجرا نشد با کسی که کاهلی می‌کند و کسانی که قانون را اجرا نمی‌کنند چه برخوردی شود.

منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم با بیان اینکه قانون‌گذار باید نحوه نظارت، نحوه پیگیری و نحوه برخورد با متخلف را در قانون لحاظ کند، خاطرنشان کرد: اگر چنین شود، به طور طبیعی بخش اعظمی از مسیر نظارت را طی کردیم البته لازمه‌اش این است که دستگاه‌های نظارتی نیز از حیث نیرو، امکانات و تجهیزات بهره‌مند باشند و حمایت شوند.

عزیزی با بیان اینکه یکی از موضوعات جدی در امر نظارت شفافیت است، عنوان کرد: اگر قوانین شفاف و قابل احصا باشند به نظارت بیشتر کمک می‌کند و بهترین ابزار نظارتی مجلس یازدهم خود مردم هستند که می‌توانند نمایندگان خود را از آنچه رخ می‌دهد باخبر کنند.

وی تاکید کرد: اگر در قانون نحوه نظارت و در اجرا قاطعیت بر نظارت و شفافیت را به عنوان یک نیاز جدی ببینیم نیازهای نظارتی را خوب دنبال کردیم و مانع برخی از کج روی‌ها شدیم.

منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم اظهار داشت: استان فارس از ظرفیت‌های متنوعی برخوردار است و یکی از این ظرفیت‌ها گردشگری است؛ باید تلاش کنیم ظرفیت گردشگری به ویژه گردشگری مذهبی را به سمتی ببریم که بتواند این امکان را فراهم کند تا به اشتغاال پایدار منجر شود.

عزیزی تصریح کرد: استان فارس به ویژه شهرستان شیراز قریب به 4 هزار واحد صنعتی دارد که این واحدها اگر مورد حمایت قرار گیرند مشکلاتشان حل شود و چرخ تولیدشان بچرخد فرصت‌های اشتغالزایی را فراهم می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید گردشگری، صنعت و فرصت‌های خوب کشاورزی و صنایع تبدیلی استان را مورد هدف قرار دهیم؛ گفت: باید مشکلات این بخش‌ها را حل کنیم تا فرصت اشتغال، تولید، رونق تولید و درآمد فراهم شود.

منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم افزود: اگر سایر واحدهایی مثل منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی مشکلاتشان حل شود این امکان را فراهم می‌کنند که نیازهای جدی مردم که شغل و درآمد است برطرف کند؛ نگاه ما در مجلس یازدهم کمک به حل این مشکلات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار